Klara kyrka

Idag så var jag på ett möte i Klara kyrkan i stan, Där Johannes Amritzer predikade. Han talade om dom hemlösa i vår stad och att alla har en plats vid Jesus bord o.s.v det var en del hemlösa där och vi talade med en speciellt, jag och Markus fick höra hans historia att han var från Dalarna och hade hamnat här i sthlm och bodde vid ett härbärge på söder men en kväll så somnade och då hade någon tagit hans mobil och pengar och ett nytt busskort, så han hade inga ägodelar kvar men hade börjat gå till Klara kyrka sen så sa han att han hade smärtor i nacken och inte kunde röra den fritt, och då så frågade Markus om det var okej om vi fick be för han direkt på plats utanför kyrkan innan vi skulle gå in och. Det ville han gärna och vi bad för honom och talade till smärtan att lämna i Jesu namn, när vi hade bett klart frågade vi honom om han kände något? så han började röra på nacken fram och tillbax och på sidan sen sa han -Det är mycket bättre jag kunde inte röra mig alls åt sidan som förut !, men sen så frågade vi om det var fullständigt helat? och då sa han - Ja men jag har faktiskt inte ont längre Ära vare Herren !

Sedan efter nån timme så kom han fram till oss i kyrkan och frågade om vi kunde be för hans hand också som var stel och inte var svår-rörlig, då så talade vi till smärtan där också och fullständigt helande i Jesu namn och direkt så blev han botad ! Gud är så god och mirakler sker verkligen hela tiden !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0