Här är en del svar om varför Jag tror :), Bättre TRO än att inte tro brukar jag säga !

http://i248.photobucket.com/albums/gg170/Fridsfurste/th_jesus77.gif

Ibland frågar folk vad fick dig att börja TRO?

Så jag tänkte berätta att det finns hundratals anledningar att just TRO och jag tänker ge Citat på varför
Rom 1:17 Den Rättfärdige skall leva av Tro

Man kan leva ett liv i utsvävningar av Alkohol och festande, man försöker finna nöjen i livet för att tillfredställa sig själv. Men man kommer alltid ha ett tomrum inom sig som inte är fyllt och det beror på att människan är skapad för gemenskap med Gud.

Han skapade alla folk från en enda människa och spred ut dem över hela jordens yta. Han bestämde människornas tider och stakade ut deras gränser.
Hans syfte med allt detta var att de skulle söka Gud, och kanske hitta vägen till honom och finna honom. Han är nämligen inte långt borta från någon av oss. För det är i honom vi lever och rör oss och existerar. Apg 17:26-28 (BOKEN)
Allt har han gjort skönt i sin tid. Också evigheten har han lagt i människornas hjärtan. Predikaren 3:11


Han vet vem du är redan innan du blev till
Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Psaltaren 139:16

Säljs inte fem sparvar för två öre? Och inte en enda av dem är bortglömd hos Gud. Ja, till och med alla hårstrån på ert huvud är räknade. Var inte rädda. Ni är mer värda än många sparvar. (Jesus i Lukas 12:6-7).

Han
är den ende som kan ge dig fullständig Frid.
Frid lämnar jag efter mig åt eder, min frid giver jag eder; icke giver jag eder den såsom världen giver. Edra hjärtan vare icke oroliga eller försagda. (Joh 14:27)

Det finns ingen frid för de ogudaktiga, säger min Gud. (Jes 57:21)

Gud har gett dig valet att välja honom eller ditt liv som du nu lever, så när du närmar dig honom så närmar han sig dig.
Närma er Gud, så skall han närma sig er. (Jak 4:8) 

Herren är nära alla som åkallar honom, alla dem som åkallar honom i sanning.
Han gör vad de gudfruktiga begär, han hör deras rop och frälsar dem. 
(Psa 145:18,19)

Gud söker dig, allt ligger öppet för honom och han söker efter den som vill ge sitt hjärta till honom
Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft skall hjälpa dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom. 
(2 Krön 16:9)

Så när man är frälst (som betyder Räddad för dom som undrar) så är det naturligt att tala om Herren för vad han har gjort genom sitt lidande på korset där han tog ALL vår synd och sjukdom som han bar för dig och mig.
Ty detta budskap om korset är en dårskap för dem som blir förtappade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft. 
(1 Korinth 1:18)

Och det är Nåden som Gud har gett oss genom Jesus Kristus som är en gåva för var och en som tror på Honom
Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det. (Efe 2:8)

Så Jesus kom för att Rädda och uppsöka dom som var/är förlorade och betala deras pris sådan Nåd är oförtjänt !Jesus: Människosonen har kommit för att uppsöka och frälsa det som var förlorat. (Lukas 19:10)

Så hur kan jag då som Kristen skämmas för det budskapet som räddar både dig och mig om du bara vill TRO !
Jag skäms inte för evangelium. Det är en Guds kraft som frälser var och en som tror. (Rom 1:16)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0