Bibelord: Om synd

Alla har syndat och saknar härligheten från Gud, och de står som rättfärdiga utan att ha förtjänat det, av hans nåd, därför att Kristus Jesus har friköpt dem. Rom. 3:23,24

Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg, men all vår skuld lade Herren på honom. Jes. 53:6

Ni levde utan hopp och utan Gud i världen. Ef.2:12

Liksom i Adam alla dör, så skall också i Kristus alla göras levande. 1 Kor. 15:22


Ty jag vet att i mig, det vill säga i mitt kött, bor inte något gott. Viljan finns hos mig, men att göra det goda förmår jag inte. Ja, det goda som jag vill gör jag inte, men det onda som jag inte vill, det gör jag. Rom. 7:18,19


Av naturen var vi vredens barn, vi liksom de andra. Men Gud som är rik på barmhärtighet har älskat oss med så stor kärlek, också när vi ännu var döda genom våra överträdelser, att han har gjort oss levande tillsammans med Kristus. Av nåd är ni frälsta. Ef. 2:2-5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0