Big bang?

Jag har alltid trott att det måste finnas en skapare för all existens, vetenskapen sa mig inte mycket och slumpen är bara nånting människan kommit på för den kan inte förklaras på ett annat sätt. Jag tyckte även att det var konstigt hur nåt materiellt kunde komma från nånting icke materiellt (Big bang).

Premiss 1: Allt som börjar existera har en orsak.
Premiss 2: Universum har börjat existera.
Slutsats *: Därför har universum en orsak.


Något som inte existerar kan inte frambringa något som existerar, därför måste det som börjar existera vara frambringat av något som redan existerar. Frågan är om någon verkligen tror att något/någon, säg en bil eller en häst, kan poppa in i existens av absolut ingen orsak? Om du anser det, då vill jag verkligen höra dina argument.


Kommentarer
Postat av: Anonym

må gud välsingna dig

2010-01-15 @ 07:39:07
Postat av: Anonym

vartenda ord stämmer =)

god bless you :)

2010-01-15 @ 17:45:12
Postat av: maria,

vill bara säga något e du muslim eller kristen för din syster e ju muslim ---

2010-01-15 @ 18:25:13
Postat av: Amir

Tack för frågan Jag är Kristen och min syster är Muslim.

2010-01-15 @ 18:39:50
URL: http://religionmedrelation.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Favorit film?

Ha en bra kväll.

2010-01-15 @ 19:28:38
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0