Ångesten påminner dig om rätt och fel

Ja, det goda som jag vill gör jag icke; men det onda som jag icke vill, det gör jag. (Rom 7:19)

Oavsett om man tror på Judendomen,Kristendomen,Islam,Hinduism,Buddhism osv ...

Så har alla människor ändå ett Samvete som säger en själv vad som är rätt och vad som är fel. Man har ju kunskapen om gott och ont inprintat i en,
Därför är också Ångest en mycket vanlig reaktion och känsla man får när man har gjort något dålig som man vet är fel.

Det är ju också rätt intressant att människor begår synder när dom är påverkade av olika medel,
för då kan samvetet vara rätt nertryckt för tillfället och det kan vara enklare att begå nån synd som man igentligen inte skulle göra då man inte är påverkad.

Men i slutändan så mår man dåligt över nånting man gjort som man vet är fel det finns liksom bara i vår natur. Det kan ju också även bli en större Ångest när man vaknat till från det tillståndet man var i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0