Lag,Synd,frälsning del 1

Gud vill se kärlek hos oss. Om vi lyckas bra skall vi inte döma någon som inte lyckades så bra.

Jesus var utan synd, det var våra synder han bar.

Ty vi har inte en överstepräst som ej kan ha medlidande med våra svagheter, utan en som blev frestad i allt liksom vi, men utan synd. Heb. 4:15

Mina barn, detta skriver jag till er för att ni inte skall synda. Men om någon syndar, har vi en som för vår talan inför Fadern – Jesus Kristus som är rättfärdig. 1 Johannesbrevet 2:1

Vi har olika mått av tro. Om vi dömer någon kan vi döma fel.


Fäll därför inte någon dom i förtid, innan Herren kommer. Han skall lysa upp det som mörkret döljer och avslöja hjärtats tankar och avsikter, och då skall var och en få sitt beröm av Gud. 1 Kor. 4:5


Låt allt hos er ske i kärlek. 1 Korinthierbrevet 16:14


Vi skall inte peka på en lag, utan peka på Kristus.

Ty allt som är fött av Gud besegrar världen, och detta är den seger som har besegrat världen: vår tro. Vem kan besegra världen utom den som tror att Jesus är Guds Son?  1 Johannesbrevet 5:4,5

När folket frågade Jesus vad de skulle göra för att uträtta Guds gärningar svarade Jesus att de skulle tro på honom:
Detta är Guds gärning, att ni tror på den som han har sänt. Johannes 6:29

Tron är verksam genom kärleken. Tro är att följa Herren.
Jesus: Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och varje dag ta sitt kors och följa mig. Lukas 9:23



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0