Lag,Synd,frälsning del 2

Paulus beskriver människans natur i Romarbrevet 7:18,19:
Ty jag vet att i mig, det vill säga i mitt kött, bor inte något gott. Viljan finns hos mig, men att göra det goda förmår jag inte.
Ja, det goda som jag vill gör jag inte, men det onda som jag inte vill, det gör jag.


Ty domen skall utan barmhärtighet drabba den som inte har visat barmhärtighet. Men barmhärtigheten triumferar över domen.

Jakobsbrevet 2:8-13

Stå inte i skuld till någon utom i kärlek till varandra. Ty den som älskar sin nästa har uppfyllt lagen. Romarbrevet 13:8

Vi är Frälsta av Guds Nåd, det är hans gåva för den som tror på Hans Son Jesus Kristus som tog på sig våra synder och sjukdomar på korset, för att vi skall bli rättfärdiga inför Fadern.

Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig. Efesierbrevet 2:8,9

Gud har lagt frälsningen på ett plan där människans egen berömmelse är totalt utestängd. Jesus har fullbordat vår frälsning. Gud vill ha ALL ära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0