Mobil vs Bibeln


Mitt käraste barn,


Har du någonsin undrat vad som skulle hände om du behandlade din Bibel som du behandlade din mobiltelefon?

Tänk om du alltid bar runt på den i din väska eller ficka.
Tänk om du bläddrade i den flera gånger per dag.
Tänk om du skulle kunna vända hemåt för att hämta den när du glömt den.
Tänk om du kunde använda den för att motta meddelande.
Tänk om du behandlade den som om du inte kunde leva utan den.
Tänk om du använde den när du reser.
Tänk om du använde den vid nödläge.


Detta bör få dig att tänka: ”Hm..vart är min Bibel?”


Och till skillnad från era mobiltelefoner, behöver ni inte oroa er för att er Bibel ska stängas av eller att kontantkortet ska ta slut, för Jesus, Min Son har redan betalat räkningen.

Hälsningar din himmelske Fader


(Fritt översatt från engelska och ändrad av mig (Gabriella)

//Detta inlägg här var jag tvungen att lägga pga av att den är så fin och man får en tankeställare !

Den är från:

www.lettertogod.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0