Se till Herren


Jesus Kristus är uppstånden från de döda!
Jag prisar och tackar Dig älskade Herre och Frälsare för att Du
besegrat döden, synden, satan och demonerna.
Jesus Kristus,
Du är Herre över allt,
inför Dig ska alla böja knä.
I tron och dopet förenas jag med Din död, Ditt lidande och Din uppståndelse!
Jag tackar Dig för att samma kraft som uppväckte Jesus från de döda är verksam i våra hjärtan,
den helige Anden.
Ty, jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer,
varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår herre. (Rom 8:38-39)

Tack helige och älskade Fader för att vi får komma till Dig genom Din Son, vår Frälsare, i den helige Anden. I Din fullkomliga enhet, Du den ende Guden.

Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0