Tecken för domedagen del 2

Ett antikristligt system – vilddjurets märke
Profetior i Bibeln som gäller vår framtid handlar bl.a. om ett antikristligt välde. Ett kontrollsamhälle växer fram och människor kommer att tvingas att "ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket". (Upp.13:16,17) Människor som tar emot detta märke har vilseletts till att acceptera Antikrists system, blir Kristi fiender och går förlorade för evigheten.

För bara några decennier sedan var det var svårt att föreställa sig hur märkningen av människor för att få köpa och sälja skulle gå till.

Men utvecklingen har gått fort. Idag lämnar vi ständigt elektroniska fotspår efter oss och med vår tids teknologi är det lätt att se hur profetian kan få sin uppfyllelse inom en mycket snar framtid.

Idag finns mikrochip (RFID-chip) implanterat under huden på över tusen personer. Mikrochipen lagrar information, spårar och identifierar människor, samt fungerar som  elektroniska plånböcker, m.m.
Priset på mikrochip sjunker snabbt i takt med ökande produktionsvolymer.

Läs mer på www.brobyggarna.org : »RFID-tekniken håller på att slå igenom

Kommentarer
Postat av: Julia

Det var det jag menade med att andra små fastor gärna får komma in i mitt liv. Att jag skriver om det i bloggen är för att den ju kretsar kring mina funderingar som rör den kristna tron.



Och vad menar du med frikyrklig?

2010-02-20 @ 13:22:57
URL: http://tankesmedja.blogg.se/
Postat av: Erica

Det där är verkligen intressant. Man ser hela tiden hur fler och fler tecken går mot sin uppfyllelse.

2010-02-20 @ 15:06:15
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Julia

haha, nej, jag är med i svenska kyrkan men även aktiv inom evangeliska fosterlandsstiftelsen :)

2010-02-21 @ 14:57:55
URL: http://tankesmedja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0