Bibelcitat gällande 3enigheten Del 2

Jesus=Fadern
Ty ett barn blir oss fött, en son blir oss given. På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är: Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Fader, Fridsfurste. Jes 9:6

Därför skall Herren själv ge er ett tecken: Se, jungfrun skall bli havande och föda en son och hon skall ge honom namnet Immanuel=Gud med oss). Jesaja 7:14

Jesus sade: Jag och Fadern är ett. Johannesev.10:30

Jesus sade i sin bön till Fadern:
Allt mitt är ditt och allt ditt är mitt. Johannes 17:10

Jesus: Tror du inte att jag är i Fadern och att Fadern är i mig? De ord som jag talar till er, talar jag inte av mig själv. Fadern förblir i mig och gärningarna är hans verk. Johannes 14:10

Ingen har någonsin sett Gud. Den Enfödde, som själv är Gud, och är hos Fadern, har gjort honom känd. Johannes 1:18

Därför har ock Gud upphöjt honom över allting och givit honom det namn som är över alla namn för att i Jesu namn alla knän skola böja sig, deras som äro i himmelen, och deras som äro på jorden, och deras som äro under jorden, och för att alla tungor skola bekänna, Gud, Fadern, till ära, att Jesus Kristus är Herre. Fil. 2:9-11

För att i Jesu namn alla knän skall böja sig, i himlen och på jorden och under jorden, och alla tungor bekänna, Gud, Fadern, till ära, att Jesus Kristus är Herren. Filipperbrevet 2:10,11

Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst. Romarbrevet 10:9

Jesus: Fader, förhärliga nu mig med den härlighet som jag hade hos dig innan världen var till. Johannes 17:5

Alla är ni Guds barn genom tron på Kristus Jesus. Galaterbrevet 3:26

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Johannes 3:16

Jesus:

Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern. Och vad ni än ber om i mitt namn, skall jag göra, för att Fadern skall bli förhärligad i Sonen. Om ni ber om något i mitt namn, skall jag göra det. Johannes 14:12-14


Kommentarer
Postat av: Ahmed

Jag kan istället säga att så vitt jag vet finns det inte någonstans i Bibeln som Jesus SJÄLV (inte Paulus eller evangeliernas författare utan ett rent citat från Jesus) säger att han är Gud. Men du verkar kanske kunna lite så du kanske kan visa mig om det finns? : )

2010-01-15 @ 17:38:25
URL: http://accordingtome.webblogg.se/
Postat av: Ahmed

Jag har en grupp på Facebook som tar upp det här ämnet. "Samtalsgrupp, står det att Jesus i Bibeln själv sade att han var Gud?" . Där har en del tagits upp

2010-01-16 @ 11:14:35
URL: http://accordingtome.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0