Bibelcitat gällande 3enigheten Del 1

Jag har en Bror som är muslim och vi brukar nästan dagligen diskutera kring Kristendomen och Islam. Det brukar oftast tyvärr leda till tjafs, vi brukar tala om Treenigheten. Där han har svårt att tro på Jesus som Guds son och den Helige Ande(Hebr.Ruach=Ande,Vind)( Grek.paráklētos),Sakförare, Förespråkare,Hjälpare.

Jag brukar ofta hänvisa till lite olika bibelcitat när det gäller 3enigheten,

Den Helige Anden
Herren är Anden, och där Herrens Ande är, där är frihet.

Jesus:
Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt vad jag har sagt er. Johannes 14:26

Jesus: Han skall förhärliga mig, ty av det som är mitt skall han ta och förkunna för er. Johannes 16:13,14


Jesus: ”Men när den helige Ande kommer över er, skall ni få kraft och bli mina vittnen i Jerusalem och i hela Judéen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns.” Apg. 1:8

”Johannes döpte med vatten, men ni skall om några dagar bli döpta i den helige Ande.” Apg 1:5



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0