Du är inte ensam om att tvivla.

Vi kan alla tvivla ibland till och med Thomas en Jesu lärjunge som hade svårt att tro på Jesus åter uppståndelse började tvivla när dom andra lärjungarna fick se Jesus återuppstå när han inte var med, så han visste ju inte riktigt om det var sant. Och begärde att få se det med egna ögon han kunde inte bara lita på vad Jesus tidigare hade profeterat, och vad Lärjungarna försökte säga honom.

Så kan det vara ibland med oss också att man måste se för att tro på något, folk måste se Gud eller hans son som dog och återuppstog, för att kunna tro på det. Men det är i tron som Gud blir behagad inte över att vi måste se för då finns det ju ingen mening med vår tro på att tro på honom.

Thomas, en av de tolv, han som kallades Tvillingen, hade inte varit med dem när Jesus kom.
De andra lärjungarna sade nu till honom: "Vi har sett Herren". Men han svarade dem: "Om jag inte får se hålen efter spikarna i hans händer och sticka fingret i hålen efter spikarna i hans händer och sticka fingret i hålen efter spikarna och inte får sticka min hand i hans sida, så kan jag inte tro."

Åtta dagar därefter samlades hans lärjungar igen där inne, och Thomas var med bland dem. Då kom Jesus, medan dörrarna var låsta, och stod mitt ibland dem och sade:"Frid vare med er".

Sedan sade han till Thomas:"Räck hit ditt finger och se mina händer. Och räck hit din hand och stick den i min sida. Och tvivla inte utan tro !

Thomas svarade honom:" Min Herre och min Gud !"
Jesus sade till honom: "Därför att du har sett mig, tror du. Saliga är de som tror, fastän det inte ser."

(Joh 20:24-29)

Kommentarer
Postat av: gabriela

God always gives proof before He expects faith, eller hur :)



Åk till Israel, det är himmelriket på jorden!



Jag går till st petrus syrisk-ortodoxa kyrkan. Våra Gudstjänster är på arabiska/syrianska/arameiska, arameiska är det språk Jesus talade när han var på jorden och jättemånga av våra hymner är på det språket. Som Fader vår sjunger vi på arameiska alltså dem exakta orden Jesus lärde sina lärjungar!

Du kanske märker hur mycket jag älskar min syrisk-ortodoxa kyrka men det är för att den har varit fläckfri i 2000 år och den kallas för modern av alla kyrkor.

Ja så det är en av dem första kyrkorna så om du vill komma på våra Gudstjänster eller bibelstudier är du jättevälkommen. Vart bor du någonstans?

2010-01-19 @ 22:48:25
URL: http://lettertogod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0