Frälsningen

När man tar emot Jesus, bekänner att man är en syndare och ber om förlåtelse, så blir man frälst.

Den största synden är att man har gått sina egna vägar i stolthet och inte velat ha med Jesus att göra.

I Jesaja 53:6 står det: "Vi gick alla vilse som får, var och en sin egen väg ..."

Att en människa syndar, är bara en konsekvens av att hon är en syndare. Därför räcker det inte att lägga av med
vissa symptom, t ex att sluta supa och svära. I frälsningen blir du först och främst förlåten för grundsynden,
men också alla symptom - Du blir Rättfärdig genom tron

Du tar emot Jesus genom bön som betyder samtal med Gud. När du ber är inte ditt ordval det viktigaste. Gud ser
ditt inre och vet vad du innerst inne menar. Här är ett förslag till bön som du kan be:

"Herre Jesus, jag behöver dig! Jag har gått min egen väg och syndat mot dig. Tack för att du har dött och uppstått också för mig. Förlåt mig mina synder ! Nu öppnar jag mitt hjärta och tar emot dig som min Herre. Ta över ledningen i mitt liv, och gör mig sådan du vill att jag skall vara, Amen."

I Johannes brev 1:9:

"Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet."

Romarbrevet 10:9-10:

"Om du med din mun bekänner att Jesus är Herre och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst. Ty med hjärtat tror man och blir rättfärdig och med munnen bekänner man och blir frälst."

Kommentarer
Postat av: Gabriela

Ja, amen. När man vaknar och inser att man vill följa Gud så ser man sina misstag och synder i livet. Man gråter ut och blir förlåten. Vilken skön seger att övervinna sig själv, det är mycket bättre än att vinna över någon får vi blir fria i våra sinnen.

Som kung Salomon sa: bäte att styra sitt sinne än att inta en stad (ord 16:32) :D

2010-01-27 @ 00:47:31
URL: http://lettertogod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0