Gud vill ta upp kontakten med dig Genom Jesus!

Människan skapades av Gud för att ha gemenskap med honom. Men hon valde att gå en annan väg oberoende av honom, och gemenskapen bröts. Denna egenvilja visar sig i aktivt motstånd eller passiv likgiltighet mot Gud. Det är detta Bibeln kallar synd.

"Alla har syndat och gått miste om härligheten från Gud." Romarbrevet 3:23

"Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog för oss, medan vi ännu var syndare." Romarbrevet 5:8

"Ordet (Jesus) blev människa och bodde bland oss." Johannes 1:14

"Han är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde i hela skapelsen." Kolosserbrevet 1:15


Jesus sade: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Johannes 14:6

Han kommer då in enligt sitt löfte: "Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom." Uppenbarelseboken 3:20




Kommentarer
Postat av: lettertogod

Tack men all ära åt Gud, allt det goda jag har kommer från Honom!

Får jag fråga hur du kom till tro?

2010-01-18 @ 22:31:24
URL: http://lettertogod.blogg.se/
Postat av: lettertogod

Wow jag ryser, jag älskar nya testamentet för man kan verkligen studera hur Gud väljer sina ord. Herren är vänlig :)



Må Gud ge dig styrka att fortsätta vandra på den underbara vägen. Vad heter kyrkan du går till? Är även den frikyrklig?



Jag började min vandring för två år sen nästan. Efter en resa till det heliga landet Israel. Jag återvände i somras och då skedde det en stor förändring hos mig. Sen dess har jag varit aktiv i kyrkan och tron :)



Vandra i frid

2010-01-19 @ 09:54:55
URL: http://lettertogod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0