Hur jag kom till Tro

Det är en ganska lång historia, men för att göra den kort så är jag uppvuxen med en Svensk Mamma som är pingstvän (Frikyrklig) och en pappa som är Sunni (muslim) från Libanon. Valde aldrig riktigt Islam eller kristendomen, när folk frågade mig pga av min bakrund sa jag bara att mina föräldrar va både och, men har alltid trott på att det fanns en skapare. Men en dag när morsans bästa kompis bror, som är en väldigt kunnig och troende Kristen som är stark i tron tog med mig på ett möte där jag fick uppleva fysiskt hur Gud rörde vid mig,  sen dess har jag försökt vandra så gott jag kan med honom trots motstånd från en del vänner och familj.


Folk kan säga till mig att det dom tror är rätt och det jag tror är fel hur mycket dom vill, men jag kan aldrig förneka att jag bokstavligen fick uppleva Guds Nåd och förlåtelse på riktigt, och har ett ex antal gånger vart med om olika upplevelser som är oförklarligt.

Bless !

Jesus:
Då skall man utlämna er till att misshandlas och dödas, och ni kommer att bli hatade av alla folk för mitt namns skull. Och då skall många komma på fall, och de skall förråda varandra och hata varandra. 
Många falska profeter skall träda fram och bedra många. Och eftersom laglösheten tilltar, kommer kärleken att svalna hos de flesta. 
Men den som håller ut intill slutet skall bli frälst. 
Och detta evangelium om riket skall predikas i hela världen till ett vittnesbörd för alla folk, och sedan skall slutet komma. Matteus 24:9-14



Detta har jag talat till er, för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var vid gott mod. Jag har övervunnit världen. (Joh.16:33)

Så kommer också alla som vill leva gudfruktigt i Kristus Jesus att förföljas. (2 Tim. 3:12)

Kommentarer
Postat av: amanda !<3

hej!

finfin blogg.

skulle vart jätte roligt om du kolla in min blogg & la en komentar .

ha en bra kväll.

kramkram ; amanda ;d<33

2010-01-23 @ 19:10:55
URL: http://maandiee.blogg.se/
Postat av: Louise

roligt med en blogg som handlar om religion! :) hur är det?

2010-01-23 @ 19:47:15
URL: http://wopswhat.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack så mycket, du också.

Vad spännande att ha en av varje. Så länge man får chansen att välja själv så är det nog bara en tillgång att kunna diskutera trofrågor med föräldrarna.



Själv är jag uppvuxen i en familj som inte tror alls.

2010-01-23 @ 23:22:53
URL: http://tankesmedja.blogg.se/
Postat av: Christian

Du är stark broder! Herren är med dig! Jätte bra blogg! Gud väligne dig också rikligt och tack för kommentaren i min blogg!

2010-01-23 @ 23:28:54
URL: http://tattarn.tk
Postat av: A

Hej!



Jag har en fråga till dig som jag gärna skulle vilja ha svar på, helst via hotmail om det går bra..



Hur känns det att vara kristen och ha syskon som är muslimer?

Vad var du innan du upptäckte kristendomen, var du muslim eller "icke-troende" ?



Själv är jag kristen och skulle inte må bra om jag hade syskon som var muslimer när jag, själv, vet att kristendomen är sanna vägen genom livet..



Gud välsigne dig, broder!

2010-01-24 @ 15:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0