Tro och tvivel går hand i hand

Ibland är det svårt att Tro på nåt man inte ser eller kanske inte känner av, Men det är ju själva grejen med tron att man behöver inte se för att tro, utan tro är att se. Det låter kanske lite konstigt men så är det faktiskt, Jag har haft vissa dagar själv där man känner otro och allt är jobbigt. Men då brukar jag gå in i bön eller läsa Guds ord som faktiskt talar till en själv. Det är ju faktiskt ett mirakel i sig självt, att Bibeln talar än i dag till oss människor.

Fortsätt att söka frälsningsvisshet genom att ta del av Guds ord. Tron kommer av predikan (Rom 10:17) och den helige Ande kommer med visshet (Rom. 8:16).

Ty allt som finns i världen, köttets begär och ögonens begär och högmod över livets goda, det kommer inte från Fadern utan från världen.
Och världen och dess begär förgår, men den som gör Guds vilja förblir i evighet.
(1 Joh.2 16-17)

Jesus sade till sina lärjungar: "Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och ta sitt kors på sig och följa mig. Den som vill bevara sitt liv skall mista det, men den som mister sitt liv för min skull, han skall vinna det.
Ty vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen men tar skada till sin själ? Eller vad kan en människa ge i utbyte mot sin själ? Matteus 16:24-26

Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom. 
Romarbrevet 12:2


Mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger Herren. Nej, så mycket som himlen är högre än jorden, så mycket är mina vägar högre än era vägar och mina tankar högre än era tankar. Jesaja 55:8,9

Kommentarer
Postat av: Gabriela

Amin.

Jag tycker om den sista versen jättemycket.



Ja snälla du kom, det skulle väl vara givande och se hur Jesus lärjugar byggde upp den första kyrkan =)



Guds kärlek och frid med din ande

2010-01-22 @ 22:48:55
URL: http://lettertogod.blogg.se/
Postat av: Christian

Tack detsamma Amir! Jätte fin blogg och härlig undervisning! Alltid kul att se mina bröder i Herren! Jätte bra inlägg! Bless uuuuu!

2010-01-22 @ 23:34:25
URL: http://tattarn.tk
Postat av: Sandra

Hej.



Är du kristen då du skriver en kristen blogg?



I så fall vad fick dig till att välja just den kristna religionen och inte islam?



Hoppas du kan svara :-)

2010-01-23 @ 00:45:13
Postat av: Anonym

God bless you!!!

2010-01-23 @ 18:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0