Samtal mellan en Kristen och Muslim

Hej Daniel !

Kul att du hittade hit, jo det har jag stött på många gånger. Det brukar vara ett av det vanligaste sätten att provocera kristna, men kom ihåg att många Kristna beter sig på samma sätt också. Om du inte är så påläst och vill undvika att provocera tillbaka så strunta i att debattera, det du kan göra är att tala om Guds kärlek för människan genom Jesus Kristus och vad syftet är med det glada budskapet !
Stå fast i tron och låt ingen trycka ner dig.

Ords. 15:1 ”Mjukt svar stilla vrede, hårda ord väcker harm”

2 Tim 2:24-25 2 Tim 2:24-25
och en Herrens tjänare skall inte strida; han skall vara vänlig mot alla, kunna undervisa, ha tålamod [25] och med mildhet föra dem till ordningen som säger emot honom. Kanske låter Gud dem omvända sig och komma till insikt om sanningen,

1 Petr 3:15
”Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp. Men gör det ödmjukt och respektfullt”

Det man brukar höra från vissa muslimer är , - Ni tror på 3 Gudar, eran Bibel är översatt tusentals gånger och förvanskad, Jesus är endast en Profet,

Det vanligaste man hör från Kristna är, Bibeln kom före Koranen, Allah är inte samma Gud, Mohammed fick kunskap av Kristna runtomkring honom och från judarna.

Kommentarer
Postat av: Live, Laugh & Love

Så är det.. Jag tycker det är viktigt att om man inte kan något så står man för det och inte blir arg eller pratar bort sig.. Om någon frågar mig något om kristendomen t.ex. brusar jag inte upp för att jag inte kan det utan jag säger bara som det är. Och ingen är perfekt, ingen kan ALLT det är viktigt att acceptera att det är så. Att vara kristen är en livslång process för mig, och jag utvecklas hela tiden och lär mig alltid nya saker.

2010-11-08 @ 16:07:16
URL: http://saraliicious.blogg.se/
Postat av: Live, Laugh & Love

Så är det.. Jag tycker det är viktigt att om man inte kan något så står man för det och inte blir arg eller pratar bort sig.. Om någon frågar mig något om kristendomen t.ex. brusar jag inte upp för att jag inte kan det utan jag säger bara som det är. Och ingen är perfekt, ingen kan ALLT det är viktigt att acceptera att det är så. Att vara kristen är en livslång process för mig, och jag utvecklas hela tiden och lär mig alltid nya saker.

2010-11-08 @ 16:07:39
URL: http://saraliicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0