Hej på er!

Hej !, som ni kanske har sett så har jag gjort en del videoinlägg här och på min systers blogg.
Där har jag talat lite om både Kristendomen och Islam, jag är själv Kristen och min syster är Muslim. Vi försöker att följa vår tro så gott vi kan men i modern tid så kan vi människor lätt dras till det som finns här i världen och som lockar ögat eftersom vi i det här fallet är unga och vi utforskar världen och våra liv och testar på olika saker och försöker hitta vår identitet, så kan vi lätt bli förvirrade och ha beslutsångest, bli rädda osäkra nervösa, Människan är på ett sätt en märklig varelse när det kommer till sånt,Hon behöver alltid svar,bevis,bekräftelse. Utan det tvivlar hon, är hon förlorad, Blir hon rädd. Därför tycker jag också att när någon har valt att följa en väg (religion) så ska man respektera det även om man inte håller med, livet ska ju handla om kärlek och respekt till varann och, man ska inte behöva bråka över/om religion utan lära sig istället genom att läsa för att få en egen syn på det hela, vi är alla olika och unika såsom jag anser Gud har skapat oss på detta sätt, för hur kul skulle det vara om alla människor skulle vara lika varandra i allt, tänk er själva om vi gillade samma mat,samma musik,samma tjej eller samma kille, samma djur, samma ämne, samma sport och så vidare ...

Vi skall istället lära av varann och dra nytta av varann sen kommer också kunskap av att läsa och forska men det betyder fortfarande inte att man alltid har rätt bara för att man har kunskap om något, Jag är själv väldigt intresserad av Religion,Historia,Filosofi.

Predikaren 6:12 Vem kan säga hur man bäst bör använda de få dagarna under sitt korta liv? Och vem kan veta något om framtiden sedan han är död?


Vad är du intresserad av, dela med dig :) ?

kolla också in min systers blogg www.chamsinenews.blogg.se

Bless !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0