Evangelisation i Rinkeby

Jag går på en Bibelskola i Citykyrkan i sthlm, där vi får undervisning och lärljungaträning. Alla i min klass är hungriga för Jesus och att förkunna Evangeliet, Jag och 2 killar i klassen som heter Marcus och Karl är lite av ett team där vi tillsammans försöker nå människor i Stockholm och vi träffas en gång varje vecka och ber ca 3-4 timmar för varann och för Sverige och världen. Sen så drar vi iväg på allt där vi kan få tillfälle att predika och be för folk, vi är ganska unga men vi är hungriga för Jesus och vill Förkunna Guds ord och tala om vad Gud har gjort i våra liv, Så Vi har gjort och gör en del tillsammans som att träffa Mormoner där vi diskuterade om skillnader och likheter men också försökt förklara vad vi tror på och vad Guds ord säger, sen har vi varit på Kropp o själsmässa (Sveriges största New age mässa i Solna Hallen med 250 utställningar) i höstas. Vi ska dit nu igen nästa vecka den 1-2 maj och hålla seminarier och ha ett utställ. Sen så har vi börjat i Rinkeby sedan igår med sammarbete från Rinkebys Internationella Kyrka där dom har musik med högtalare och mikrofon där man kan vittna och ett flaggbord med över 100 olika länder med traktat om Jesus på olika språk mitt på Rinkeby Torg (se bild) ->

Rinkeby

New age mässan


Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt jobbat.. :) påminn gärna när de kommer flera seminarier, vill gärna komma o titta på

gud välsigna er

2010-04-26 @ 01:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0