Jesus=Evigt Liv

Jesus säger:
"Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

Jesus: 
"Den som har sett mig har sett Fadern." Joh. 14:9

Jesus säger:
"All synd och hädelse skall människorna få förlåtelse för, men hädelse mot Anden skall inte förlåtas. Den som säger något mot Människosonen skall få förlåtelse. Men den som talar mot den helige Ande skall inte få förlåtelse vare sig i den här tidsåldern eller i den kommande." Matt. 12:31,32



Jesus: Själv har jag ett vittnesbörd som är förmer än Johannes vittnesbörd: de gärningar som Fadern har gett mig att fullborda, just de gärningar jag utför, vittnar om att Fadern har sänt mig. 
Fadern som har sänt mig har vittnat om mig. 

Hans röst har ni aldrig hört, och hans gestalt har ni aldrig sett, och hans ord har inte förblivit i er, eftersom ni inte tror på den som han har sänt. 

Ni forskar i Skrifterna, därför att ni tror att ni har evigt liv i dem, och det är dessa som vittnar om mig. Men ni vill inte komma till mig för att få liv. Johannesev. 5:36-40



Kommentarer
Postat av: Christian

Tjena Amir! Bra inlägg! Ord att påminna sig om :)

Är det okej om ja länkar din blogg på min?

2010-01-25 @ 01:13:13
URL: http://tattarn.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0