Inget hjärta helt förstått?

Jag har varit kristen sen mars förra året, och jag har märkt att så fort jag kom till tro blev folk förvånade och chockade och reagerade på olika sätt. Jag kan förstå att folk vill veta varför och vad som fick mig att ta det beslutet, men jag kan ärligt säga att jag inte riktigt vet varför jag tog det beslutet eller förklara på ett logiskt sätt jag fick helt enkelt bara möta Guds kärlek och frid.

"Vad ingen sett och ingen hört, inget hjärta helt förstått, hur underbar så underbar du är".


Om någon undrar så Lever Jesus och han dog för dig och uppstod, nu sitter han på Faderns högra sida. Och vi har fått den Helige Ande (Hjälparen) som en gåva som alltid kommer vara med oss.

För Gud sände inte bara alla profeter som vi kan läsa om genom hans ord utan Han sände också till sist sin Enfödde son att ta på sig all världens synd och sjukdom så att vi kunde bli fria och få tillbaka relationen med honom, som han hade planerat redan från början då ormen lurade Adam och Eva så synden fick övertag i vår värld där den just nu råder över oss.

"För ty köttet är svagt men Anden är villig"
.

Gud vill ha en relation med oss. Vad är det för mening om vi fortsätter våra liv i synd och inte har någon relation eller förståelse över vem som har skapat oss och varför vi är här. Gud vill inte ge oss religion utan en relation med honom, Alla är vi hans söner och döttrar. Och han vill ju inte att endast några av hans barn ska förlita sig på honom utan att alla ska göra det. Han älskar oss alla lika mycket !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0