Trött

Hej till dom få läsare som läser det här, som ni kanske har märkt så har jag inte skrivit på ett tag, men känner ingen motivation längre ..Det var kul till en början men men. Det jag känner just nu är bara att det finns så mycket attacker mot Jesus och Bibeln i Samhället och mot dom som tror på en Levande Gud. Har själv det jobbigt varje dag så är det antingen kompisar eller familjen som skämtar om min Tro eller hur jag lever. Det intressanta är att så fort nån säger att den är frälst och tror på Jesus, så blir det alltid nån form av attack och folk beter sig aggresivt mot en eller skämtar på alla olika sätt. Att man har blivit hjärntvättad eller är fanatiker för att man tror på allt som står i Bibeln och har en praktiserande Tro, och så säger folk att det finns präster som är pedofiler och sekter som spårar ur och det finns det ju men det har aldrig stört mig för det är inte människor som jag ska sätta min tillit till utan till Jesus och vad han har gjort för mig. Eftersom människan lever i synd och ingen är Rättfärdig säger Bibeln därför kan man inte hitta nån som är fullkomlig, så se till Gud inte till Människan när hon gör ont mot en eller felar även om det finns mycket hyckleri inom alla Religioner.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men kom ihåg att när människor hånar och förföljer och talar illa om dig för din tro så väntar en stor lön i himmelen! Gud välsigne dig!

2010-06-11 @ 00:32:06
Postat av: gabriela

jag håller med cecilia, hon vet vad hon pratar om. vår enda tillflykt är Gud. Och han ska rädda din själ med sitt svärd från alla ogärningsmän och mätta dig med hans rättfärdighet, tror jag läste det i Ps 14 om inte 11 :)

Psaltaren är alltid bra till hands när man känner sig nere, profeten David sätter våra känslor i ord. Må Gud stärka dig broder i Kristus!

2010-06-29 @ 21:07:47
URL: http://lettertogod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0