Lite funderingar

Jag är en person som tänker väldigt mycket, jag vill så gärna få svar på så många frågor samtidigt som jag vet att det inte finns svar på allt. Jag kan också ibland undra varför människor så lätt går på allt och tror på allt som dom själva vill höra.

2 Tim 4:3  Ty det skall komma en tid då människor inte längre skall stå ut med den sunda läran, utan efter sina egna begär skall de samla åt sig mängder av lärare, allteftersom det kliar dem i öronen.
2 Tim 4:4  De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter.

Det är så roligt för man kan tala med vissa människor om Gud och direkt blir dom som inte är troende arga/irreterade och svarar att dom inte tror på varken det som står i Ordet eller att det finns nån Gud, Sen När dom sen erkänner att dom ens aldrig forskat/studerat i skrifterna eller reflekterat över Guds existens.

Själv blir jag ledsen över att dom som inte kan tro på Gud inte vill söka sig eller försöka förstå sig på eller helt enkelt vara öppen för Gud, om man är intresserad av liv efter döden eller meningen med livet, hur vi kom till o.s.v. kan man inte bara försöka läsa i skriften efter svar?

Och varför inte Tro på Gud istället för att inte tro på något alls, för man förlorar ju inget på att tro på Gud. Däremot gör man det om man inte tror och man får reda på att han verkligen finns när man Dör?

Det är också så skumt för mig att människor kan tro och söker sig till spådom och tarotkort, stjärntecken,Karma,spöken you name it!

Men inte på Gud?


Kommentarer
Postat av: Hanin

Jag hållermed! Hur kan man lämna det "säkra" och från att inte kunna tro på något övernaturligt utan bara "realistiskt" till spådom och grejer som också är något andligt och övernaturligt.



Fast jag tror att folk inte vill ha t.ex kristendom eller andra religioner just för att det finns krav, om man är troende så lever man inte som vem som helst. I spådom osv så handlar allt om att man försöker få feedback på sitt liv fast utan att man har krav på sig att ändra på sig eller anstränga sig.



De flesta mårbättre av att en tant eller en artikel i tidningen säger att "Du kommer att finna din älskade, du är snygg och älskad bland vänner..osv" Vad det än är som tas upp. Plus att om man tänker noga så är spådom helt tvärtemot guds budskap, det handlar just om allt världsligt. Pojkvän/flickvän, relationer, pengar, karriär, position, sex, utseende, tur..osvosv



Vissa saker är ju inte fel o bara världsligt, t.ex relationer. Men du fattar, det som människor idag fokuserar på i sina liv så mkt att de glömmer gud..

2010-11-17 @ 02:32:37
URL: http://lifeofhanin.blogg.se/
Postat av: Amanda

Din blogg är asasgrym! Keep going boy!

2010-11-18 @ 23:59:16
URL: http://itsmenotyou.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men man förlorar ju på att tro också i sådana fall, för när man dör så kanske man får se att Gud inte alls finns?



För mig som icke troende är det lika konstigt att tro på Gud som spådom. Det är konstigt att du ifrågasätter karma, som är en del av en annan stor religion, som något konstigt när du själv är troende. Det är väldigt paradoxalt.



Dessutom finns det teorier om såväl människornas utveckling och om universums födelse.



Meningen med livet för mig är att leva det precis som jag vill utan att läsa någonstans om hur jag bör bete mig. Jag sätter min egen moral och använder mitt förnuft om hur jag ska bete mig.

2010-12-18 @ 18:58:26
Postat av: Amir

Förstår hur du tänker, men jag visar i detta inlägg hur jag tänker, vi tänker olika eftersom vi är olika. Det som är dårskap för dig är inte det för mig och tvärtom. Alla tror och lever olika därför vi är skapade så (enligt min tro)



Men jag varken tror eller dyrkar saker som är skapade för jag tror och dyrkar själva Skaparen!



Vem kan säga hur man bäst bör använda de få dagarna under sitt korta liv? Och vem kan veta något om framtiden sedan han är död? Predikaren 6:12

2010-12-20 @ 16:12:04
URL: http://religionmedrelation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0