Följa Herren

Många kan uppleva att livet med Gud är Religiöst och tråkigt men det står ingenstans i bibeln att Gud vill att vi skall leva ett bundet religiöst liv, Vi skall glädja oss i Herren och lovsjunga honom och leva i kärlek.

Fil 4:4
Glädjen eder i Herren alltid. Åter vill jag säga: Glädjen eder.


Att följa Gud och leva för Gud ska vara roligt och livsnjutande det är ju igentligen bara du själv som väljer att fastna i det lagiska och religiösa tillståndet när du ska leva i tro.

19Ty jag för min del har genom lagen dött bort ifrån lagen, för att jag skall leva för Gud. Jag är korsfäst med Kristus,

20och nu lever icke mer jag, utan Kristus lever i mig; och det liv som jag nu lever i köttet, det lever jag i tron på Guds Son, som har älskat mig och utgivit sig själv för mig.

21Jag förkastar icke Guds nåd. Om rättfärdighet kunde vinnas genom lagen, då hade ju Kristus icke behövt lida döden.

10Ty alla de som låta det bero på laggärningar, de äro under förbannelse. Det är nämligen skrivet: »Förbannad vare var och en som icke förbliver vid allt som är skrivet i lagens bok, och icke gör därefter.»

11Och att ingen i kraft av lag bliver rättfärdig inför Gud, det är uppenbart, eftersom det heter: »Den rättfärdige skall leva av tro.»

13Kristus friköpte oss från lagens förbannelse, när han blev en förbannelse för vår skull. Det är ju skrivet: »Förbannad är var och en som är upphängd på trä.»

14Vi friköptes, för att den välsignelse som hade givits åt Abraham skulle i Jesus Kristus komma också hedningarna till del, så att vi genom tron skulle undfå den utlovade Anden.

Man kan ju lätt bli förvirrad att leva ett lagiskt liv eller ett liv där man förstår att det är genom Guds nåd som är utgjuten för människan som han utgav sin enfödde son för att vi skall ha liv i överflöd och bli fria från världens ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0