Sannerligen har han uppstått!


Kommentarer
Postat av: M

Jag tror att du har missuppfattat det jag skrev, jag menade att muslimer, judar och kristna tror på EN gud i grund och botten. Inte vilken gud som helst.. utan att vi alla har samma gud. Jag har ingenting emot kristendomen, alla dessa tre religioner härstammar från Abraham, vi ser både Jesus och Moses som profeter, precis som Muhammed.

Ta absolut inte illa upp, menade inget dumt!

Peace

2010-10-11 @ 13:51:01
URL: http://melts.blogg.se/
Postat av: M

Jesus är den enda människan som har levt utan att synda, det vet jag om. Jag vet även om att han kunde väcka de döda. Men jag tror på att det var Gud som gav honom den förmågan just då för att folk skulle tro på honom när han berättade om att det fanns en Gud osv osv. Vi tror att Judendomen och kristendomen kom till innan just för att få folk att tro på EN gud och sedan sändes koranen för att vägleda människorna, och det är den sista boken och Muhammed den sista profeten (det är vad vi tror). Vi ser inte Jesus som Guds son trots att jungfru Maria blev gravid ''från guds sida'' dvs utan att hon hade samlag. Det sistnämnda, jag tror inte att en människa är Guds son/dotter bara för att h*n inte har syndat. Det är något Gud bestämmer.

Vi accepterar ALLA profeter, men vi ser ingen som Guds son.

2010-10-12 @ 15:15:37
URL: http://melts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0